Sponsoren:
  • 2B in Business zorgt voor de hosting en ontwikkeling van de website
  • B-E-Rent heeft een trekker met oplegger beschikbaar gesteld
  • Accu Handel Utrecht heeft zorg gedragen voor een nieuwe accu
  • http://www.veldhuizenwagenbouw.nl/
  • Kalmijn & van Meurs verfservice
  • dagjeuit.com
  • BroekhuisDeBilt.
  • http://www.apotheekbilthoven.nl/
  • Datema

 


  Aanmelden voor de nieuwsbrief:

1-novemver-2009 Klaar voor de start!

De bus is nu klaar voor de tocht. Dit weekend hebben we weer eens twee dagen zitten 'zwoegen' om de bus op tijd af te krijgen. Het is nu mogelijk om de banken eenvoudig om te bouwen tot een riante slaap ruimte. Daarnaast hebben we natuurlijk ook de nodige zorg besteed aan de geluidsinstallatie.

We genieten van de zee van ruimte bij het inruimen van de gereedschappen en andere voorwerpen. Och ja, het is iets anders dan vakantie met een (motor)fiets.

Na alle arbeid moet er natuurlijk ook de tijd genomen worden voor verlichting en het testen van de trekschakelaar met suffe kwast.

martin en maria

 

rinnert ziet het licht

klaptafelknuffel

 

camper




31-juli-2009 Busje inkleuren

Het begint er nu echt ergens op te lijken. De bus heeft nu wat meer kleur gekregen en ziet er een stuk vrolijker uit. Alle mensen op de weg worden vrolijk als ze in de buurt van de bus rijden........ kan je na gaan hoe het voelt als je ermee rond rijdt!

Erik bedankt voor het beschikbaar stellen van de stoep, het betere film commentaar en natuurlijk niet te vergeten de lekkere bbq na alle gedane arbeid!

<


8-juli-2009 Kenteken is binnen!

De kentekenpapieren zijn door de brievenbus op de mat gevallen. We hebben snel nummerplaten laten maken. Brezan wilde de platen wel sponsoren maar ze konden dat helaas niet doen zondere KVK-nummer. Wie heeft een bedrijfje en helpt ons deze euro's weer in onze kas te krijgen?

We zijn nu weer een stap verder dat de bus nu de weg op mag. Op naar DAKAR!

kenteken en papieren

29-juni-2009 Dag des oordeels

Vandaag is het de spannende dag dat de bus naar de RDW moet voor de toelatingskeuring. De tijdelijke kentekenplaten en eendagsverzekeing (deze verzekering is ook door Tjaarda geregeld, waarvoor dank) zijn binnen. Gelukkig wisten we dat voor een oude legerbus vaak een "bewijs van toelating" nodig is. Ford Nederland was zo vriendelijk om dit document per ommegaande op de bus te doen zodat naast de technische kant ook de archiefkasten bij de RDW voldoende gevuld konden worden.

Het spannendste moment was eigenlijk nog wel voor de keuring. Rijdt de bus en komen er geen gekke dingen naar voren. De oude diesel pruttelt luidruchtig en ik kom spoedig in Arnhem bij de RDW aan.

Bus met tijdelijk kenteken - klaar voor de keuring

Na de grondige inspectie is de bus gekeurd en goed bevonden door de keurmeester! Hij was zo waar nog tevredener over het laswerk dan Rinnert over zijn eigen bak en braad werk was. Laswerk in de scheepsbouw ligt dus op een iets hoger niveau dan in de auto industie. Op zich ook niet zo raar als je bedenkt dat je op een schip veel meer plezier hebt van een waterdichte las dan op de weg.

5-juni-2009 Klussen

De bus blijkt nog in een redelijke conditie te zijn. We hebben nog geen adders onder het gras gevonden. Wel is er redelijk wat roestschade. Legerspullen zijn tenslotte toch gemaakt om kapot geschoten te worden en dan is het natuurlijk niet nodig ze tegen roest te beschermen. De dorpels daar is niet veel meer van over. Waarschijnlijk worden deze busjes vaak op de heftruck gezet, daar kan zo'n dun dorpeltje niet zo goed tegen.

dorpelschade

We hebben ons ontpopt als ware ijzerwerkers. Best wel leuk om op zo'n bus te oeffenen met het in de goede vorm buigen van plaatwerk. Nu maar hopen dat de keurmeester van de RDW straks net zo trots is op onze creaties als dat wij zelf zijn.

nieuwe stukken


14-mei-2008 We hebben de bus!

Na een aantal pogingen is het het gelukt om een busje te bemachtigen bij de Domeinen. Ondanks dat we de bus niet hadden gezien hebben we ons zelf toch zo gek weten te krijgen een bod via internet uit te brengen. De spanning bij ons was groot bij de eerste ontmoeting, zouden we er iets aan hebben. De spanning bij de bus was daarintegen erg laag, om de bus te starten moesten we wachten tot dat we een Hyundai Excel bereid gevonden hadden om zijn accu even uit te lenen. Klik pruttel pruttel, gelijk startte de bus. Op naar Dakar!

aankomst

De bus heeft nog geen kenteken, dit houdt in dat deze ook niet op de openbare weg mag staan. Achter Rinnerts huis is wel een redelijk afgeschermd parkeerplaatsje, maar omdat we niet verwachten de bus binnen een paar dagen opgeknapt te hebben kiezen we ervoor om de bus in de tuin te verstoppen. Nog een klein puntje is dat de schutting onhandig in de weg staat. Dit probleem is helaas niet met ijzerdraad en ducttape op te lossen maar wel met een cirkelzaag. Dus Schutting weg, bus naar binnen, schutting weer vast schroeven.

busdoorschutting

8-mei-2009: Het bod is geaccepteerd

Op zaterdag ochtend valt er een grote enveloppe op Rinnerts deurmat., afzender domeinen. In uitgelaten jubelstemming belt hij  Martin op. We hebben een bus. In ieder geval de linker- en voorkant van de bus, die stonden op de foto. We zijn nooit gaan kijken maar boden blind. Of er rechts achter een tank overheen gereden is zullen we later wel zien....